Blogger Widgets

Am auzit vorbindu-se de Bontida si castelul care se afla acolo...sau ruinele acestuia. Fiind o zi de duminica, m-am decis impreuna cu o prietena sa mergem sa vizitam castelul Banffy. Am luat trenul  din Cluj-Napoca pana in Bontida si de acolo pe jos (aprox 50 min). Eram atat de nerabdatoare sa ajung acolo, incat drumul acela mi sa parut de doua ori mai lung. Se poate ajunge si cu masina pana acolo, fiind la aproximativ 30 km de Cluj-Napoca.
Intr-un final, am ajuns la Castelul Banffy unde in loc sa ne intampine un duce sau conte l-am intalnit pe amabilul domn cu biletele de intrare. Pentru doar 3 lei am primit acordul sa intram in curte si cateva informatii despre ce putem vedea acolo. Am inceput chiar de la poarta principala care avea 2 incaperi cu cateva bucati din statuile si basoreliefurile castelului care candva ii dadeau farmec. Am observat de asemenea ca se incearca o reabilitare a cladirilor, ceea ce imi dadea incredere ca va redeveni castelul de altadat. Dupa ce am studiat acele bucati de piatra am continuat sa vizitam si fostele grajduri , in care acuma erau depozitate fel de fel de materiale de constructii (inceput promitator pentru castel), urmand astfel sa ne apropiem de fosta capela, in care se afla o expozitie de fotografii si in cele din urma de cafeneau care se afla intr-una din cladirile castelului si in care puteti servi un ceai sau o cafea si altele. Insa, cea mai interesanta cladire era cea mai afectata, spre dezamagirea mea. Desi era interzis sa intram in cladire, am indraznit sa ne apropiem de acesta sa ne imaginam cat de frumoasa arata candva, facand legatura cu fotografiile care le-am vazut la expozitie.
Castelul a suferit mult pe parcursul istoriei lui, a fost invadat, jefuit, ars – momente in care au fost distruse mobilierul, biblioteca si tot ce era in interior. Si... dupa toate acestea nimeni nu a mai facut nimic spre a-l intretine, ajungand astfel in starea in care se poate observa. O data cu acestea s-a distrus si frumosul parc cu alei care inconjura castelul, au fost taiati si copacii folosindu-i pentru lemne de foc.
Acum se incearca o reabilitare a castelului, insa fondurile nu sunt intotdeauna suficiente. Sper ca intr-o zi sa revizitez acest castel intr-o forma mult mai spectaculoasa.  
Va recomand cu caldura aceasta excursie, veti descoperi o lume diferita de monotoanele orase.
 Aporpo de intoarcerea in oras, am pierdut un tren din cauza farmecului zonei , insa l-am luat pe urmatorul si am ajuns cu bine sa va povestesc si voua. :D

By Roxy
26 februarie 2012