Blogger Widgets
A doua editie a Zilelor Turismului (4-7 mai 2009) a continuat traditia inceputa cu un an in urma. De aceasta data impactul a fost mai puternic astfel ca am marsat cu totii conform noului slogan ,,Zi-le de Turism” si am dat de stire lumii clujene in principal ca OST organizeaza si anul acesta Targul de Turism Montan si de Aventura Mocanita, Treasure Hunt, conferinte, proiectii si mese rotunde, O zi intr-o agentie de turism si intrari libere la muzee.
Evenimentul a debutat cu deschiderea festivă a Târgului de Turism montan „Mocăniţa” în holul Casei de Cultură a Studenţilor, luni, 4 mai, cu începere de la ora 11. Printre participanţii la târg nu au lipsit: Clubul Alpin Român, Salvamont Cluj, Clubul de Cicloturism „Napoca”, Extreme Zone Adventure, precum şi alte cluburi de profil. În cadrul târgului au fost proiecţiile cu spoturi de promovare a cluburilor participante. Târgul „Mocăniţa” este o ocazie propice pentru împătimiţii de alpinism, rafting, kayaking şi sporturi extreme de a afla mai multe despre activiţile acestor cluburi, dar şi de a se înscrie ori activa în cadrul acestora. La închiderea târgului (marţi, 5 mai) a fost organizata o tombolă cu premii supriză pentru vizitatori ce au constat in excursii la rafting sau echipament sportiv.
 Targul s-a aflat la prima editie si pentru noi toti a fost o provocare, dar dupa ce am fost toti de acord, in urma unei sedinte de brainstorming, asupra numelui de ,,Mocanita”, restul a decurs de la sine J Mai dificil a fost sa gasim standurile necesare ca targul sa arate profesionist, dar multumita unor prieteni din OSUT, am reusit sa gasim si sa montam cu manutele noastre toate standurile necesare cu o zi inainte de sosirea participantilor din toata Transilvania.
În paralel cu târgul, au avut loc în sala 22 a Casei de Cultură Studenţilor, între orele 14 şi 20 conferinţe şi cursuri interactive pe teme de tehnici de supravieţuire, prezentare echipamente de alpinism, rafting şi prim ajutor pe munte.
În zilele de 4, 5 şi 6 mai mai mulţi tineri au avut ocazia să descopere cum se desfăşoară activitatea într-o agenţie de Turism într-un mini-internship oferit de Agenţia Accord.
Tot în cadrul zilelor de 4, 5 şi 6 mai orice student a putut să viziteze gratuit următoarele muzee din Cluj-Napoca: Muzeul Universităţii, Muzeul Farmaciei, Muzeul de Speologie şi Muzeul Etnografic.
Poate cel mai putin cunoscut eveniment, dar care mie mi-a placut in mod deosebit, deoarece in urma discutiilor s-a ajuns la cateva directii practice de actiune a avut loc in data de 6 in incinta Facultăţii de Ştiinţe Economice si a consutat intr-o masă rotundă intitulată „România e inedită. O cunoşti?” în care membrii OST-ului au prezentat zone mai puţin cunoscute din România, dar cu potenţial turistic ridicat. Punctul de atracţie al manifestării a fost înregistrările audio şi video cu poveştile zonelor prezentate, poveşti spuse chiar de localnici.
Evenimentul a inchis seria manifestărilor a fost concursul de „Treasure hunt”. Participanţii au trebuit să parcurgă 9 obiective folosindu-se de plicurile cu indicii şi îndeplinind taskuri hazlii. Au participat 5 echipe a cate 3-5 membri, iar câştigătorii au fost premiatia de ceainăria Yume şi Iulius Mall.
Prin intermediul acestor manifestări, Organizaţia Studenţilor pentru Turismul Românesc încearcă să promoveze şi dezvolte turismul românesc folosindu-se de mijloace inedite, dar şi să-i ajute pe tineri să conştientizeze importanţa implicării lor în astfel de activităţi.